poniedziałek, 7 marca 2016

Poradnik : Urodziny kpopera - pomysły na prezenty

Ten post powstał w chwili gdy szykowałyśmy prezent na 18nastkę przyjaciółki, już jakiś czas temu i nieco go przerobiłam.
Z dedykacja dla tych którzy w kpopie nie gustują, a mają kpop znajomych i dylemat czy totalny brak pomysłu na prezent dla takiej osoby.
Może choć trochę wam sprawę ułatwię.



Okee, tak wiec myślę że jest kilka ważnych zasad bez których nie da się zacząć :
I. Kpop jak nazwa wskazuje pochodzi od Korei, wiec nie mówcie słowa chiny, i nie mylcie tzw "Koreańczyków"
Wiem że dla osób nie siedzących w Azji to jest jak jedno i to samo ale nieco więcej uwagi i różnica jest ogromna.


II. Każdy kpoper ma inne upodobania, jest w innym fandomie itd. Wiec myślę że warto by było sie nieco zapoznać z kim wasz znajomy obcuje i jakiego ma Oppę.
Bo w fandomie kolory coś oznaczają!


Tak wiem że i tak pewno nic z tego nie wiecie więc przybliżę wam to w poniższych przykładach, a teraz przejdźmy do rzeczy:


Co uszczęśliwi kpopera?

No wiec taka osoba na pewno chciała by dostać i nie pogardziła by:
1. Płyty :
, płyty i więcej płyt z ukochanym zespołem.
Krótko bo płyt ulubionych kpop zespołów nigdy dość, przecież cały czas wychodzą nowe albumy. Zamawiamy je głownie przez internet (ale uwaga ich czas oczekiwania to 2/3 tygodnie, a link przykładowej strony znajdziecie gdzieś w pasku pobocznym)


2. Plakaty i wszelkie gadżety:
Z tym wiąże się pewne ryzyko, choć na pierwszy rzut wydaje się być trafnym rozwiązaniem. Lecz uwaga każdy fandom/zespół czy idol ma swoje ukryte znaczenia, gdzie są one bardzo ważne! np są opaski na rękę z logiem zespołu, jest ich sześć i każda ma inny kolor. Tu nie chodzi o urozmaicenie wizualne a o to że każdy kolor odpowiada jednemu członkowi zespołu. A źle trafiony kolor naprawdę może zasmucić, a tego nie chcemy.


3. Ubrania i dodatki:
Bo kto by pogardził koszulką lub bluzą z twarzą czy imieniem oppy?

4. A skoro już o twarzy mowa, to może poduszka z twarzą oppy!
To też nie jest nic złego jeśli będzie to zdjęcie z ulubionej sesji idola, a wieżcie mi napewno o takie nietrudno.


5. Słodycze:
 słodkości nigdy dość lecza zamiast zwykłej czekolady postaw na wizytę w sklepie z azjatyckim jedzeniem (np. kuchnie świata) i poproś o koreańskie/japońskie przekąski.


6. Książki:
Książki, fiszki i inne pierdoły do nauki języka, jeśli takowych nie posiada a wykazuje chęci do nauki.


7. Gdy to wam sie wydaje trudne to pozostaje już tylko bilet na koncert lub lot do Korei, lecz to wyższa półka ale nic na pewno tego nie pobije i zyskacie sympatie kpopera do końca waszego i ich żywota ;)


Podsumowując:
 Cokolwiek byście nie wybrali, to warto najpierw nieco poznać kpop i odwiedzić znajomego by zajrzeć do jego kolekcji i się nie zdublować.
A jeśli nie wiecie jak rozpoznać się w fandomie i  mimo to chcecie sprawić jej/jemu niespodziankę to opytajcie innych kpoperów, na pewno pomogą. Możecie też odezwać się do mnie, macie w pasku pobocznym linki do fp, jak tylko dostanę wiadomość na pewno odpiszę!


A co my wręczyłyśmy koleżance?

Nic innego jak jej UB, teraz ma własnego Siwona, a to że z kartonu to nie ma znaczenia. Do tego płytę SUJU z plakatem. Trafiłyśmy na 100% ^^
w trakcie prac, a efekt końcowy był już dodany na jednym ze zdjęć.

Jeśli macie pytania i inne ciekawe pomysły czekam na wiadomośći w komentarzach czy fp, które są założone dla łatwiejszego kontaktu z wami. Oraz serdecznie zapraszam do obserwacji by być na bieżąco. 

~ Do następnego!

13 komentarzy:

  1. Siedze w kpopie kilkanascie lat, w jpopie i visual kei jeszcze wiecej i zawsze bardzo cieszyły mnie prezenty wziazane z moimi ukochanymi zespolami. Do tej pory mimo wieku kolekcjonuje plyty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię :)
      Jak najbardziej podzielam Twoje zdanie. To miłe kiedy ktoś interesuje się naszymi upodobaniami by sprawić nam niespodziankę nawet tą najdrobniejszą ;)

      Usuń
  2. Ja dostałam kiedyś herbatniki z podoklejanymi głowami mojego ulubionego japońskiego aktora. Polecam XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo ciekawy pomysł i pewno smaczny ^^

      Usuń
  3. Witam
    Jestem mama 15 latki która kocha Kpop zwłaszcza Shinee
    wkrótce ma urodziny i chciałabym zorganizowc jej imprezke w stylu kpop, czyli miejsce, prezenty i co wazne jakies np gry badz cos w tym stylu.Tylko nie wiem gdzie co i jak. prosze pomozcie

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Mam bardzo wielki problem (przynajmniej dla mnie) Wysyłam mojej ibf prezent na święta i chciałam bym zrobić dla niej coś związanego z jej ub. Lecz nie wiem co bym mogła zrobić własno ręcznie. Masz jakieś pomysły? 💓

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja polecam torbę na ramię jeżeli lubi BTS to z napisem I go to BTS A.R.M.Y. Y.
    Moja przyjaciółka popłakała się że szczęścia jak dostała ode mnie tą torbę.
    Można ją kupić w Katowicach na ulicy Andrzeja 7 w Komiksiarni.
    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć, zastanawiam się wsm co bym mogła zrobić przyjaciółce na jej urodziny. Za niedługo je ma a ja nie wiem co bym mogła jej zrobić lub kupić. Wiem, ze kocha Kpop a bardziej Got7 i zastanawia mnie co by jej się spodobało. Macie jakieś pomysły na prezent?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam problem z prezentem dla BFF k-poperki. Sama siedze w k-popie pół roku, ale nie wiem co kupić. Mały budżet bo do 60 zł.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawal jej przypinek z ub
    Są tanie a sprawiają dużo radości

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Same urodziny to przecież doskonała okazja na to aby komuś bliskiemu sprawić bardzo elegancki prezent. Ja również jakiś czas temu czytałem na stronie https://zamowprezent.pl/16-pomyslow-na-prezent-dla-meza-na-urodziny-rocznice-i-inne-okazje o pomysłach na prezent dla męża właśnie na urodziny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń